Pomysłowość w reklamie – dlaczego jest nadrzędna?

Agencje marketingowe wyrastają jak grzyby po deszczu oraz do ich istnienia przyzwyczaili się niemal wszyscy. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego, czym się one absorbują. Najprościej-reklamą. Oczywiście, jednakowoż co to znaczy „zajmować się reklamą”? Agencja reklamowa tworzy reklamy na zamówienie. Mogą mieć one rozmaitą formę: są w stanie być to reklamy telewizyjne, radiowe, prasowe, w Internecie itp. Coraz to powszechniejsze jest także tworzenie reklam ambientowych, czyli inaczej nietradycyjnych. Takie reklamy odnajdują się na środkach transportu miejskiego (autokarach, taryfach, metrze, tramwajach), na wiatach autobusowych, w kuluarach, autach (banery na dachu lub ewentualnie ciągnięte za samochodem).

Agencje prowadzą kompletne kampanie reklamowe, czyli usystematyzowane, planowe działanie marketingowe. Z agencji reklamowej w wielu przypadkach korzystają firmy dopiero wchodzące na rynek, pragnąc w ten sposób zbudować pożądany wizerunek swojej marki w opinii powszechnej. Kampanie marketingowe mogą przysłużyć się także firmom już istniejącym oraz nieco zapomnianym w powrocie na rynek. Najczęściej niemniej jednak działalność agencji reklamowej kojarzy się z pracą nad praktycznym produktem – przetestuj Prospecting – kampanie szukające klientów – interimsales. Działania marketingowe mają spowodować zapoznanie z nim społeczeństwa i zachęcić do kupna. Coraz częściej w odniesieniu do agencji zaprzątających się promocją w Internecie używa się wskazania „agencja interaktywna”. Czy jest jakaś różnica?

Agencje interakcyjne to tak jakby filie marketingowe, których obszarem przedsięwzięcia jest Internet, jakkolwiek nie chodzi tutaj tylko o zareklamowanie firmy kontrahenta w Internecie. Agencje interaktywne zajmują się budowaniem samej obecności zleceniodawcy w Internecie. Agencje interaktywne projektują np. domenę WWW danej firmy. Co poniektóre są tylko „wizytówką”, obejmującą bazowe dane o firmie, inne są na bieżąco aktualizowane. W związku z tym agencje interaktywne absorbują się pozycjonowaniem witryny konsumenta i promocją jego serwisu w wyszukiwarce (SEO). Kontrahenci powierzają też agencjom hosting witryn. Mogą one być również odpowiedzialne za projekt handlu internetowego (e-commerce), np. sklepu w sieci. Chwilowo coraz bardziej zaciera się granica pomiędzy agencjami reklamowymi, a interakcyjnymi.

Zobacz też to:

1 Response

  1. Mateusz Szymański Mateusz pisze:

    hexe.pl – grawerowanie warszawa to dobra firma reklamowa. Pracuje na wysokich obrotach, działa solidnie i sprawdza się bardzo dobrze. Znamy się na reklamie doskonale, jest to sprawa dla nas kluczowa. Działamy od lat, pracując nad idealną jakością.

Dodaj komentarz