Efektywna reklama – wsparcie agencji i zawodowców

Reklama w szeregu przypadków odwołuje się do zdania specjalisty. Przeważnie napotykamy się z przeznaczeniem tego zabiegu w wypadku proponowania nam zakupu wskazanych leków, kosmetyków i środków farmaceutycznych. Ubrany w kitel aktor, który zademonstrowany nam jest jako lekarz wyznaczonej specjalizacji, poleca tabletki na ból głowy lub pastę do zębów.

W wielu przypadkach rolę fachowców mogą pełnić aktorzy kojarzeni przede wszystkim ze swoim serialowym bohaterem, jaki jest lubianym dentystą lub ewentualnie farmaceutą. Mimo, że zdajemy sobie sprawę, iż postać ta nie ma nic wspólnego z leczeniem, ufamy jej i kierujemy się jej poradą w wyborze odpowiedniej pasty do zębów czy środka przeciwbólowego.

Reklamowym fachowcem może też być jednostka nieznana, jednakowoż obeznana przez życie: dziadek, sąsiadka. Takim ludziom w wielu przypadkach ufamy bardziej, zwłaszcza gdy chodzi o sprawy połączone z prowadzeniem domu bądź też wychowywaniem dzieci. Przy odbiorze tego typu reklam ważne jest uświadomienie sobie, iż grają w nich wyłącznie aktorzy. Jest to ważne zwłaszcza przy zakupie leków. Zanim ich użyjemy poradźmy się oryginalnego lekarza. Eksperci od reklamy starają się sprzedać towar. By jednakże osiągnąć swój cel, muszą najpierw precyzyjnie określić grupę odbiorców oraz dla niej proponować długopisy firmowe. To do nich powinny być skierowane spoty telewizyjne oraz ogłoszenia prasowe.

To właśnie dzięki temu będzie też wiadomo, gdzie najkorzystniej umieścić daną reklamę. Załóżmy, że chcemy wnieść skargę najnowszy proszek do prania. Zakładamy, iż będą z niego korzystać w głównej mierze kobiety, albowiem zgodnie z wynikami przeróżnych badań socjologicznych to one najczęściej robią w domu pranie. One także decydują, który artykuł z dostępnych na rynku zostanie w tym celu zakupiony. Najwięcej proszku wyczerpują mamy drobnych dzieci. Najpoprawniej w związku z tym do nich zaadresować reklamę. Będzie ona umieszczona w gazetach o tematyce kobiecej oraz w telewizji, w porze emisji popularnych seriali lub tak zwanych programów śniadaniowych. Na spocie z kolei zobaczymy matkę z dzieckiem, jakie jest szczęśliwe, ponieważ jego poplamiona bluzka jest znowu czysta. Wszystko dzięki użyciu reklamowanego artykułu. Dziecko jest radosne. Wskutek tego następnym razem mama wybierze właśnie ten artykuł.

Zobacz też to:

1 Response

  1. Mateusz Szymański Mateusz pisze:

    Masz stronę firmową? A czy zadbałeś o jej promocję w Sieci? Posiadam stronę, ale nie wiedziałem, że to nie wystarczy, aby osiągnąć sukces w Sieci, do tego trzeba jeszcze zadbać o promocję jej w Internecie. Dlatego z pomocą przychodzi Internet Media Polska – Agencja Adwords. Zgłoś się do nich, jeżeli chcesz, aby twoja strona była widoczna w internecie.

Dodaj komentarz